Okmánycsere ügyintézés módja

Amit itt olvas, az tájékoztatás, a hivatalos ügyintézést a KAVK végzi, kérdéseivel kérem őket keresse!!! (+36-1-510-0201)

 

Kedvtelési célú kishajó vezetői okmány cseréje válik esedékessé, amennyiben az egészségügyi alkalmasság lejárt és a papír alapú okmány egészségügyi alkalmasságának bejegyzésére szolgáló rovatok beteltek. Az okmány cseréjét az Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAVK) kell kezdeményezni írásos kérelem benyújtásával.

 

A kérelem letölthető a Vizsgaközpont honlapjáról: KÉPESÍTŐ OKMÁNY IGÉNYLÉS, CSERE, PÓTLÁS

 

Az okmány tulajdonosának személyesen be kell fáradnia egyik ügyfélszolgálatukra és ott benyújtani a kérelem lap egy példányát, az egészségügyi alkalmasságának igazolását, illetve régi hajóvezetői okmányát. Egy szabványos színes igazolványképet (3,5 cm x 4,5 cm), személyi azonosító igazolványát és lakcímkártyáját is vigye magával. Az új műanyag kártya formátumú okmány kiállítása díjköteles, 14.800 Ft. Előzetes banki átutalás esetén a befizetést igazoló bizonylatot (a bank állítja ki) a kérelem mellé csatolni kell. Számlaszám: OTP Bank 11711003-21463062-00000000.

 

Az okmánycsere igénylés benyújtásakor (amennyiben az eljárás megindítható) ideiglenes okmányt állítanak, amely a kártya formátumú okmány kézhezvételéig, de legfeljebb 60 napig érvényes Magyarország területén.

 

Az eljárás végén az elkészült végleges bizonyítványt postai úton küldik ki, várhatóan az igénylés beadásától számított két héten belül.

 

Az ügyfélszolgálatok címei és ügyfélfogadó időpontok: HAJÓS ELÉRHETŐSÉGEK

 

Üdvözlettel:

 

Kötél Pál